Eveniment

IAA: Pe timp de criza, investitiile in marketing si publicitate pot asigura profitul

15.12.2008, 19:31 114

Cheltuielile pentru publicitate si marketing trebuie sa se mentina sau chiar sa creasca in perioadele de scadere a activitatii economice pentru ca firmele sa nu piarda din profit si cota de piata, considera specialistii. "S-a dovedit statistic ca cine a redus bugetele pentru publicitate a pierdut din cota de piata si din profit. Chiar si asa, cred ca anul viitor piata de marketing si publicitate din Romania va creste, nu va scadea. Sa zicem ca acum a fost un impact emotional, au fost luate decizii la nivel global, care au afectat si multinationalele care sunt in Romania", a declarat Felix Tataru, presedintele International Advertising Association Romania (IAA). Mihai Ghyka, marketing and business consultant in cadrul IAA, considera ca turbulentele economice ofera oportunitati companiilor. "Cei care au reusit sa aiba profit pe timp de criza nu au redus cheltuielile de marketing existente, ci au identificat noi nevoi ale consumatorilor. Trebuie sa te faci vizibil, sa fii singurul care da o veste buna cand toata lumea da vesti proaste", a precizat el. Pe timp de criza, companiile trebuie sa identifice problemele pe care le are brandul sau piata pe care activeaza, sa comunice cu consumatorii, sa mentina si sa creasca increderea acestora in brandul lor si sa aduca produse noi pe piata. "Inovatia este singura cale de iesire din criza", a declarat Peter Jansen, manager in cadrul agentiei de publicitate Cohn& Jansen.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO